Twoja przeglądarka jest nieaktualna!

Zalecamy odświeżenie przeglądarki w celu poprawnego wyświetlenia strony.

Odśwież swoją przeglądarkę
Kontynuuj przeglądanie

AI w Dynamics 365 Business Central

#Sztuczna inteligencja

2019 - 10 - 23
Odkryj możliwości sztucznej inteligencji w celu zwiększenia wydajności analizy danych i automatyzacji wielu operacji i procesów biznesowych.
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w prawie każdej dziedzinie życia. Telefony, Internet i Internet przedmiotów są przyczyną gromadzenia ogromnej ilości danych. W firmach źródłem danych mogą być systemy informatyczne, takie jak systemy ERP, które są używane na co dzień i zbierają dane finansowe, sprzedażowe, produkcyjne itp. Odpowiednie przygotowanie i analiza danych prowadzi do cennych informacji, które mogą być podstawą decyzji strategicznej w firmach. W przypadku dużych zbiorów danych ręczna analiza jest procesem czasochłonnym. Wiele firm decyduje się na rozwiązania i narzędzia dedykowane do tworzenia prognoz, prognoz i analiz, które przyspieszają ten proces.

AI w Dynamics 365 Business Central
Dlaczego nie korzystać z tych narzędzi bezpośrednio w systemie ERP?
Dynamics 365 Business Centralw chmurze ma wiele funkcji, które pozwalają przewidywać, prognozować i wiele więcej. Ten system jest zgodny z usługami Azure AI, takimi jak Azure Machine Learning lub Cognitive Services.
Jaki problem rozwiązuje?
  • Prognozowanie przepływów pieniężnych
Baza funkcjonalna oparta na modelu Azure Machine Learning Studio i wykorzystała dane historyczne do sporządzenia prognozy. Wyniki są prezentowane w Dynamics 365 BC w polu Intelligent Cloud Insight w formie wykresu. Użytkownicy mogą zmieniać opcje wykresu: datę rozpoczęcia, długość okresu.
  • Prognozowanie sprzedaży i zapasów
Ta funkcjonalność opiera się jak wcześniej na modelu w Azure Machine Learning Studio i wykorzystuje dane historyczne dotyczące sprzedaży poszczególnych zasobów. Wyniki prognozy są wyświetlane w formie wykresu kolumnowego.
  • Interaktywne pole wyszukiwania
Dzięki integracji z usługą LUIS (Language Understanding) można na przykład dodać nowego dostawcę z pola wyszukiwania. Language Understanding to usługa uczenia maszynowego umożliwiająca dodawanie interpretacji języka naturalnego do aplikacji, botów i urządzeń IoT. Korzystanie z tej usługi uczy model rozpoznawania odpowiednich części fraz wprowadzonych w oknie wyszukiwania, aby system wiedział, jaką operację wykonać.
  • Prognozy dotyczące opóźnień w płatnościach
Model budowania i szkolenia w Machine Learning Studio do przewidywania opóźnień w płatnościach na podstawie danych historycznych. Jeśli przewiduje się, że płatność się opóźni, użytkownik może zdecydować o dostosowaniu warunków płatności lub metody płatności dla klienta
  • Rozpoznawanie nowych przedmiotów
Uczenie się tego procesu odbywa się w części usług poznawczych, jaką jest Computer Vision. Ta usługa służy między innymi do rozpoznawania obrazów. Model opiera się na zestawie do nauki. Algorytmy przetwarzania obrazów mogą analizować zawartość na kilka różnych sposobów, w zależności od interesujących Cię funkcji wizualnych. Ostatecznym rezultatem jest wpisanie zdjęcia jako załącznika do 365 Business Central na „Karcie przedmiotu” i automatyczne przypisanie go do odpowiedniego grupa, np. "Stół".
  • Integracja z programem Outlook
Dzięki integracji z programem Outlook możesz zarządzać sprzedażą z poziomu skrzynki odbiorczej Microsoft Outlook, np. w formie utworzenia szablonu oferty i przesłania go bezpośrednio do klienta.
Niezależnie od tego, czy skupiasz się na przyspieszeniu jednego procesu, który chcesz wprowadzić zmiany w swojej branży, zrobisz to, jeśli sztuczna inteligencja jest przydatna i dostępna w całym przedsiębiorstwie. Dzięki Dynamics 365 AI każdy może dowolnie rozwiązywać problemy i samodzielnie podejmować decyzje, korzystając z inteligentnych narzędzi i wsparcia.
Bartosz Wachnik

Bartosz Wachnik

Ekspert ds. Transformacji cyfrowych i biznesowych

Profil autora