Co zrobić gdy chcesz zmienić dostawcę usług w trakcie realizacji wdrożenia ERP?
W poprzednim artykule przedstawiłem Wam wskazówkę, kiedy będzie najkorzystniej przerwać współpracę w czasie realizacji projektu wdrożenia, gdy jesteście niezadowoleni z jakości prac dostawcy. Poniżej znajdziecie informacje, jak rozpocząć re-implementacje.
Cykl życia projektu reimplementacji zakłada wykonanie audytu w etapie pierwszym – przygotowawczym – przed ponownym rozpoczęciem etapu drugiego – realizacji projektu. Możemy wyróżnić trzy główne cele audytu:
1) Identyfikacja problemów oraz przyczyn ich wystąpienia w projekcie informatycznym, które były źródłem przerwania prac, powinna dotyczyć trójkąta zagadnień przedstawionych na rysunku.

Identyfikacja problemów oraz analiza przyczyn ich wystąpienia w ramach audytu powinna się odbywać w czterech płaszczyznach. Są to:
płaszczyzna funkcjonalna projektu – określająca zgodność realizowanych funkcjonalności z wymaganiami zapisanymi w kontrakcie oraz dobrymi praktykami projektowymi w podobnych projektach;
płaszczyzna organizacji projektu – określająca zgodność organizacji projektu (to jest: definicji celów projektowych, ról i odpowiedzialności członków grup projektowych, realistycznego harmonogramu, zarządzania projektem, zarządzania zmianami w projekcie, zarządzania ryzykiem itp.) z wymaganiami zapisanymi w kontrakcie oraz dobrymi praktykami projektowymi w podobnych projektach;
płaszczyzna technologiczna projektu – określająca zgodność realizacji zadań technologicznych (to jest: instalacji i konfiguracji sprzętu informatycznego, systemów operacyjnych, relacyjnych baz danych, wykonywania zmian programistycznych itp.) z wymaganiami zapisanymi w kontrakcie oraz dobrymi praktykami projektowymi w podobnych projektach;
płaszczyzna licencyjna projektu – określająca zgodność zakupionej licencji oprogramowania w zakresie jej zbioru funkcji możliwych do wykorzystania z wymaganiami zapisanymi w kontrakcie oraz dobrymi praktykami projektowymi w podobnych projektach.
Opracowanie rekomendacji związanej z realizacją etapu drugiego projektu reimplementacji polega w szczególności na:
wskazaniu właściwej metodyki realizacji informatycznego przedsięwzięcia wdrożeniowego;
opracowaniu realnego harmonogramu realizacji;
opracowaniu szczegółowej definicji zakresu funkcjonalnego projektu;
opracowaniu szczegółowej definicji zakresu technologicznego projektu;
zaplanowaniu sposobu wykorzystania pozytywnie ocenionych rezultatów prac przerwanego przedsięwzięcia w celu obniżenia całkowitych kosztów;
zarządzaniu ryzykiem projektowym.