Rozszerzenie funkcjonalności RODO dla Dynamics 365 Business Central/ NAV
5 maja 2018 roku weszła w życie regulacja Unii Europejskiej o nazwie GDPR (General Data Protection Regulation), od tego czasu obowiązuje ona we wszystkich krajach członkowskich.
Mowa tutaj o Polskiej ustawie RODO, która dotyczy ochrony danych osobowych. Dane te są gromadzone i przetwarzane przez organizacje działające na terenie UE. Regulacja dotyczy każdego podmiotu przetwarzającego dane osobowe, od działalności jednoosobowych aż po duże międzynarodowe korporacje. Dane osobowe to wszystkie dane, którymi jesteśmy w stanie bezpośrednio powiązać dane z ich właścicielami. Za niezastosowanie się do ustawy lub nieprzestrzeganie jej wymagań grozi kara, której najwyższa wysokość wynosi 20 mln EUR lub 4% globalnych obrotów firmy.
Niewątpliwe jest, że konsekwencje wprowadzenia ustawy widoczne są w każdym obszarze życia zarówno prywatnego, jak i służbowego. Firmy musiały dostosować się do warunków ustawy w każdym obszarze biznesowym, czego konsekwencją często były zmiany pewnych procesów biznesowych, wprowadzenie anonimizacji danych, czy zatrudnienia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych. Co więcej, należy również wprowadzić pewne zmiany w dotychczas używanych przez firmy systemach informatycznych.
