SAC – chmurowa wersja raportowania i planowania finansowego
W dobie digitalizacji oraz Covid -19, a w konsekwencji rozwoju rozwiązań chmurowych, SAC (SAP Analythic Cloud) jest naturalnym etapem rozwoju narzędzia SAP BPC (Business Planning and Consolidation) w wersji on-premise, które do niedawna było podstawowym i najlepszym narzędziem SAP do planowania i konsolidacji finansowej. SAC staje się jedynym źródłem prawdy o danych finansowych w firmie, pozwala samodzielnie raportować wyniki planowania oraz z uwagi na specyfikę rozwiązań chmurowych, daje szeroki dostęp na wielu poziomach organizacji oraz zapewnia najnowsze i łatwe w obsłudze wizualizacje wyników skonsolidowanych firmy.
SAC to narzędzie, które realizuje zarówno zadania raportowania, jak i planowania finansowego.
· Raportowanie
Dzięki możliwości połączenia poprzez konektory z dowolnym źródłem danych w organizacji mamy praktycznie nieograniczoną możliwość tworzenia analiz według potrzeb użytkownika. To wszystko zapewnia nam: wbudowany edytor, bogaty zestaw gotowych kontrolek, asystent składni oraz możliwość weryfikacji poprawności skryptu czy tworzenia szablonów i motywów. Dodatkowo raporty mogą mieć bardzo rozbudowaną wizualizację dla potrzeb Zarządu, Szefów Działów itp.
Równie ważny jest praktycznie nieograniczony dostęp do raportów na urządzeniach mobilnych typu tablet, smartfon , laptop itp. Jest to związane z możliwością zastosowania responsywnego układu raportów i analiz, automatycznym dostosowywaniem się widoku do urządzenia, a tym samym możliwością zaplanowania układu dedykowanego z dokładnością co do piksela.
SAC to rozwiązanie wszechstronne z możliwością tworzenia raportów z poziomu przeglądarki internetowej, bogaty wybór wizualizacji geograficznych, personalizacja raportów i dostęp do zwizualizowanych raportów z każdego miejsca, kreowanie kokpitów itp.. Również ważnym czynnikiem jest pełna integracja z językiem R – będącym wiodącym językiem statystyki i wizualizacji.
