Twoja przeglądarka jest nieaktualna!

Zalecamy odświeżenie przeglądarki w celu poprawnego wyświetlenia strony.

Odśwież swoją przeglądarkę
Kontynuuj przeglądanie

Stworzenie nowych możliwości cyfrowych

#Chmura#Transformacja cyfrowa

2019 - 11 - 28
Zachodzące zmiany na rynku oraz coraz wyższe oczekiwania klientów, skłaniają firmy do podjęcia działań - jakimi jest m.in. transformację cyfrową.
Biorąc pod uwagę wymagania rynku, zachodzące na nim zmiany oraz coraz wyższe oczekiwania klientów, firma usługowa zdecydowała się przejść transformację cyfrową. Cele związane z transformacją cyfrową w firmie to:  

Stworzenie nowych możliwości cyfrowych
Firma dostarczająca usług wynajmu różnej kategorii samochodów zdecydowała się na wykorzystanie usług i narzędzi Microsoft. Główną przesłanką do podjęcia takiej decyzji były możliwości chmury obliczeniowej Azure. Aby przenieść swoje zasoby do chmury oraz użyć nowoczesnych technologii informatycznych, przedsiębiorstwo musiało dokonać pełnej analizy obecnej sytuacji i na tej podstawie zaprojektować procesy biznesowe od nowa.
Celem tego działania była maksymalna optymalizacja tych procesów, tak aby w pełni wykorzystać możliwości narzędzi IT. Określenie potrzeb, podczas których wyklarowały się cele związane z transformacją cyfrową oraz strategia były początkiem etapu planowania całego przedsięwzięcia. Dodatkowo przygotowano hipotezę, jakie rozwiązania mają największą szansę powodzenia. Wsparciem w tym działaniu był zespół ekspertów z zewnętrznej firmy, zajmujący się wdrażaniem systemów klasy ERP365 Business Central/NAVZarząd firmy powołał także osoby najbardziej zaangażowane w projekt – był to zespół ds. transformacji cyfrowej, który składał się ze specjalistów z różnych działów, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy między działem biznesu i IT.
Wybrane rozwiązanie IT – Microsoft Dynamics 365 Business Central w modelu SaaS zostało wzbogacone o rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, tzn. różnego rodzaju prognozy wykonywane w Azure Machine Learning Studio, dostępne bezpośrednio z poziomu 365 BC. Automatyczne rozpoznawanie nowych zasobów wprowadzanych do systemu, możliwe dzięki wykorzystaniu Azure Cognitive Services, oraz finalnie tworzenie raportów w Power BIJedną z najważniejszych funkcjonalności wdrażanego systemu jest integracja z pocztą Outlook, dzięki temu przedsiębiorstwo znacząco poprawiło kontakt z dostawcami oraz klientami, wysyłając im przejrzyste i rozbudowane dane oraz raporty. Kolejnym rozwiązaniem, które usprawniło kontakt z klientami i dostarczyło im łatwiejszego korzystania z usług firmy, było stworzenie nowej infrastruktury oraz aplikacji mobilnej.
Po przygotowaniu w pełni skonfigurowanego do potrzeb klienta systemu 365 Business Central rozpoczęły się testy, w wyniku których wprowadzono poprawki. Następnie przeprowadzono migrację danych, która zakończyła się sukcesem. Zarówno system ERP, jak i wszystkie pozostałe usługi działały poprawnie.
Wdrożenie systemu Dynamics 365 Business Central przyniosło takie efekty jak:
- obniżenie kosztów niektórych procesów
- większy zwrot z inwestycji (ROI)
- zwiększenia automatyzacji pracy,
- sprawne zarządzanie finansami oraz optymalizację procesów
Oprócz tego transformacja cyfrowa w firmie wpłynęła również na lepsze zarządzanie ryzykiem. Wdrożenia rozwiązań informatycznych z pewnością powiązane są z kwestiami bezpieczeństwa i przetwarzania danych. Dzięki wprowadzonym zmianom, dane klientów są lepiej chronione i bezpieczne.
Bartosz Wachnik

Bartosz Wachnik

Ekspert ds. Transformacji cyfrowych i biznesowych

Profil autora