Konsulting i doradztwo
Profesjonalne usługi doradcze w zakresie ERP
Doradztwo i konsulting
Bardzo często projekty wdrożeniowe ERP nie kończą się sukcesem. Wiele jest takich, gdzie efekty wdrożenia nowego narzędzia są niewystarczające a cele projektu nie zostały osiągnięte. Wybór zintegrowanego rozwiązania ERP i warianty przeprowadzenia inwestycji powinny opierać się na możliwie fachowej ocenie - zgodnej z faktycznymi potrzebami firmy i jej sytuacją.
Alna Business Solutions wspiera klientów w zakresie profesjonalnych usług konsultingowych i doradztwa dla systemów ERP.


Zakres doradztwa ERP i Project Managementu
Organizacja przetargu systemu ERP
- Zebranie wymagań funkcjonalnych i technologicznych wobec ERP
- Przygotowanie specyfikacji wymagań funkcjonalnych i technologicznych
- Organizacja przetargu według sprawdzonej metodyki
- Analiza i ocena ofert w szczególności w świetle posiadanych informacji będących benchmarkiem
- Wsparcie przy opracowaniu i negocjacji umowy dotyczących projektu i zakupu licencji
- Rekomendacja rozwiązania
Planowanie i realizacja wdrożenia systemów ERP
- Wsparcie przy definicji celów projektów, opracowaniu analizy rentowności (ROI) inwestycji ERP – ex-ante.
- Estymacja całkowitego kosztu utrzymania (TCO) ERP w okresie 4-5 lat.
- Koordynacja wyboru grupy projektowej po stronie klienta.
- Ocena kompetencji członków grupy projektowej dostawcy.
- Ocena poprawności wykonania zadań projektowych przez dostawcę.
- Wdrożenie efektywnej polityki zarządzania ryzykiem jako komponentu zarządzania projektem.
- Zarządzanie projektem i zarządzanie zmianami.

-
Pomoc przy planowaniu i realizacji obsługi powdrożeniowej
- Wykonanie analizy oraz oceny zrealizowanego wdrożenia ERP.
- Wsparcie przy opracowaniu analizy rentowności (ROI) inwestycji w system ERP – ex-post.
- Przygotowanie specyfikacji wymagań dotyczących obsługi powdrożeniowej dostawcy.
- Organizacja przetargu dla obsługi powdrożeniowej według sprawdzonej metodyki.
- Analiza i ocena ofert w świetle posiadanych informacji będących benchmarkiem.
- Wsparcie przy negocjacji dotyczących obsługi powdrożeniowej (SLA).
- Wsparcie przy opracowaniu umowy obsługi powdrożeniowej.
Wsparcie w zakresie analizy wdrożenia ERP, w którym wystąpiły problemy
- Analiza przebiegu projektu wraz z rekomendacją dotyczącą sposobu i czasu przerwania współpracy pomiędzy klientem i dostawcą.
- Wsparcie klienta przy określeniu przyczyn źle zrealizowanego projektu.
- Pomoc w zakresie planowania oraz realizacji wdrożenia systemów ERP w ramach re-implementacji (naprawy) projektu.