Dynamics 365 Business Central
(dawniej Microsoft Dynamics NAV / Navision)
Microsoft Dynamics 365 Business Central (dawniej Dynamics NAV lub Navision) jest światowej klasy globalnym rozwiązaniem klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem, skierowanym do firm różnej wielkości. Integruje wszystkie kluczowe procesy biznesowe w jednym systemie dla różnych obszarów: zarządzania i planowania finansowego, zarządzania sprzedażą i zakupami, marketingiem, produkcją, łańcuchem dostaw, projektami, serwisem.
Dzięki innowacyjnym i wciąż rozwijanym funkcjonalnościom zapewnia zwiększenie wydajności firmy, niweluje niepotrzebne działania użytkowników i przynosi korzyść w postaci szybkiego zwrotu z inwestycji. Umożliwia pełny dostęp do danych w czasie rzeczywistym, ich analizę i kontrolę oraz możliwość podejmowania właściwych decyzji biznesowych. Dzięki swojej popularności i obecności na światowych rynkach, uważany jest za jeden z najpopularniejszych systemów ERP na świecie.

Zarządzanie finansami
- Księga główna
- Zarządzanie budżetem
- Zarządzanie płatnościami
- Cash Flow
- Długoterminowe zarządzanie aktywami
- Sprawozdania finansowe
Analizy biznesowe i raportowanie
Dostęp do zawsze aktualnych informacji oraz możliwość analizy procesów biznesowych. Wspiera zarządzanie poprzez możliwość podejmowania trafnych decyzji biznesowych, dzięki bogatym możliwościom analiz i raportowania.
Zarządzanie sprzedażą
- Umowy sprzedaży i zamówienia w jednym systemie
- Analiza sprzedaży i rentowności
- Zarządzanie cennikami
- Budżety sprzedaży
Zarządzanie produkcją
Obsługa całego procesu od planowania do produktu końcowego:
- planowanie zasobów i zakupu surowców,
- nadzór nad zamówieniami produkcyjnymi,
- koszt wytworzenia produktu.
Zarządzanie łańcuchem dostaw i magazyny
- Planowanie i zarządzanie zapasami
- Śledzenie zapasów
- Zarządzanie zamówieniami zakupu i zobowiązaniami dostawcy
- Zarządzanie cenami zakupu
- Dostawy bezpośrednie
- Zarządzanie magazynem
Zarządzanie projektami i planowanie zasobów
- Od budżetowania projektu do jego oceny końcowej
- Monitorowanie projektów oraz przydzielonych im zasobów i zapasów
- Porównanie planu projektu z faktycznym jego wykonaniem
Zarządzanie serwisem i usługami
- Raportowanie czasu dla specjalistów serwisowych
- Zapewnienie obsługi klienta zgodnie z warunkami umowy i gwarancji
- Planowanie i realizacja zamówień na towary i zasoby potrzebne do obsługi zleceń serwisowych
- Kalendarze napraw i planowanie zleceń
- Analiza rentowności usług
Wielojęzyczność, wielowalutowość, wielofirmowość
- System obecny jest w ponad 40 krajach na całym świecie i obsługuje wiele walut
- Dodatkowo, daje możliwość obsługi w systemie wielu firm z Grupy
Dlaczego warto wybrać Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV)?
Intuicyjny interfejs przyjazny użytkownikom, znany z innych produktów Microsoft i zwiększający ergonomię pracy.
Dzięki klientowi Web i dostępowi na urządzeniach mobilnych dostępny w każdym miejscu i na każdym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon).
Jeden zintegrowany system. Jeden system zarządzający wszystkimi kluczowymi procesami biznesowymi zapewniający integralność, kompletność i kompatybilność danych.
Elastyczny, wysoce funkcjonalny i łatwy w dostosowaniu do potrzeb konkretnej branży.
Umożliwia zwiększenie wydajności i bardziej efektywne wykorzystanie zasobów firmy.
Dostosowany do przepisów prawa fiskalnego w 42 krajach, w tym także w Polsce.
Mocno zintegrowany z innymi produktami Microsoft, m.in.: Office365, Power BI, Microsoft AZURE, Power Apps, MS Flow.
Możliwy do instalacji w chmurze lub na własnym środowisku serwerowym.
Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) możesz uruchomić lokalnie na własnym serwerze lub w chmurze korzystając z usług subskrypcji miesięcznej Alna Cloud.
Porównanie On-Premise VS SaaS (Cloud)
On-Premise | SaaS/Cloud | |
---|---|---|
Fizyczna serwerownia - środowisko | Wymagany zakup oraz konserwacja sprzętu (środ. produkcyjne oraz środ. testowe i developerskie) | W ramach licencji klient otrzymuje środowisko produkcyjne oraz 3 środowiska testowe/developerskie. Brak fizycznej serwerowni u klienta. |
Fizyczna serwerownia - system Backup | Wymagany zakup oraz konserwacja sprzętu na potrzeby backupu środowiska | |
Fizyczna serwerownia - ciągłość pracy | We własnym zakresie należy zapewnić ciągłość pracy urządzeń (system zasilania awarynego, system klimatyzacji pomieszczeń technicznych, zabezpieczenia przeciwpożarowe, urządzenia sieciowe, redundancja środowiska) | |
Fizyczna serwerownia - bezpieczeństwo | We własnym zakresie należy zapewnić odpowiednie zabezpieczenia dot. dostępu do serwerów, systemu i baz danych oraz o zabezpieczenia antywirusowe | Odpowiednie zabezpieczenia zapewnione przez Microsoft w ramach abonamentu |
Administracja/Support IT | Wymagany zespół wsparcia IT o szerokim zakresie kompetencji (w tym: serwery, sieć informatyczna, systemy operacyjne, serwery bazy danych MS SQL, systemy backupowe) | |
Administracja/Support IT | Wymagany stały monitoring środowiska i badanie kondycji działania systemów | |
Licencje | Wymagany zakup licencji na systemy operacyjne, serwery SQL, pozostałe (np. ochrona antywirusowa, antyspamowa) | |
Aktualizacje środowiska - istalacja | Aktualizacje środowiska - istalacja | |
Aktualizacje środowiska - okienka serwisowe | Aktualizacje środowiska - okienka serwisowe | |
Upgrade Business Central | Ręczny, na żądanie klienta. Operacja podniesienia wersji wiąże się z wydzieleniem dodatkowych zasobów sprzętowych i systemowych oraz jest uzależniona od dostępności i kompetencji specjalistów IT | Automatyczne aktualizacje wykonywane wg harmonogramu |
Kopie bezpieczeństwa | Wymagane utrzymywanie własnego systemu zarządzania kopiami bezpieczeństwa | Ciągła automatyczna archiwizacja danych zapewniona przez Microsoft w ramach abonamentu |
GDPR | Wymagane wdrożenie własnej polityki zgodności z GDPR (RODO) | |
Cena za użytkownika | X zamówienie | X zamówienie |
Annual plans
On-Premise | |
---|---|
Fizyczna serwerownia - środowisko | Wymagany zakup oraz konserwacja sprzętu (środ. produkcyjne oraz środ. testowe i developerskie) |
Fizyczna serwerownia - system Backup | Wymagany zakup oraz konserwacja sprzętu na potrzeby backupu środowiska |
Fizyczna serwerownia - ciągłość pracy | We własnym zakresie należy zapewnić ciągłość pracy urządzeń (system zasilania awarynego, system klimatyzacji pomieszczeń technicznych, zabezpieczenia przeciwpożarowe, urządzenia sieciowe, redundancja środowiska) |
Fizyczna serwerownia - bezpieczeństwo | We własnym zakresie należy zapewnić odpowiednie zabezpieczenia dot. dostępu do serwerów, systemu i baz danych oraz o zabezpieczenia antywirusowe |
Administracja/Support IT | Wymagany zespół wsparcia IT o szerokim zakresie kompetencji (w tym: serwery, sieć informatyczna, systemy operacyjne, serwery bazy danych MS SQL, systemy backupowe) |
Administracja/Support IT | Wymagany stały monitoring środowiska i badanie kondycji działania systemów |
Licencje | Wymagany zakup licencji na systemy operacyjne, serwery SQL, pozostałe (np. ochrona antywirusowa, antyspamowa) |
Aktualizacje środowiska - istalacja | Aktualizacje środowiska - istalacja |
Aktualizacje środowiska - okienka serwisowe | Aktualizacje środowiska - okienka serwisowe |
Upgrade Business Central | Ręczny, na żądanie klienta. Operacja podniesienia wersji wiąże się z wydzieleniem dodatkowych zasobów sprzętowych i systemowych oraz jest uzależniona od dostępności i kompetencji specjalistów IT |
Kopie bezpieczeństwa | Wymagane utrzymywanie własnego systemu zarządzania kopiami bezpieczeństwa |
GDPR | Wymagane wdrożenie własnej polityki zgodności z GDPR (RODO) |
SaaS/Cloud | |
---|---|
Fizyczna serwerownia - środowisko | W ramach licencji klient otrzymuje środowisko produkcyjne oraz 3 środowiska testowe/developerskie. Brak fizycznej serwerowni u klienta. |
Fizyczna serwerownia - system Backup | |
Fizyczna serwerownia - ciągłość pracy | |
Fizyczna serwerownia - bezpieczeństwo | Odpowiednie zabezpieczenia zapewnione przez Microsoft w ramach abonamentu |
Administracja/Support IT | |
Administracja/Support IT | |
Licencje | |
Aktualizacje środowiska - istalacja | |
Aktualizacje środowiska - okienka serwisowe | |
Upgrade Business Central | Automatyczne aktualizacje wykonywane wg harmonogramu |
Kopie bezpieczeństwa | Ciągła automatyczna archiwizacja danych zapewniona przez Microsoft w ramach abonamentu |
GDPR |
Lista argumentów przekonujących do upgrade do SaaS (Cloud)
Oszczędność poprzez elastyczne zarzadzanie ilością i rodzajem licencji D365 BC-wysoka skalowalność:
- Łatwe zarządzanie ilością i rodzajem użytkowników – można dowolnie zwiększać lub zmniejszać ilość userów
- Opłata jest za ilość userów a nie za zużycie zasobów mocy obliczeniowej.
Oszczędność na wykonywaniu dedykowanych funkcji poprzez programowanie - dostęp do AppsSource (sklepu internetowego Microsoft z aplikacjami)
- Możliwość rozszerzenia funkcji D365 BC poprzez zakup App-ek bez ponoszenia kosztów programowania (bez zaangażowania programistów),
- Liczba App-ek wciąż wzrasta,
Oszczędność poprzez dostęp do najnowszych funkcji i nowinek technologicznych - automatyczne upgrade-y do wyższej wersji D365 BC
- Wcześniejsze i częstsze aktualizacje dla użytkowników wersji chmurowej niż On-Premise D365 BC.
- Zawsze używana najnowsza wersja systemu wraz z możliwością korzystania z najnowszysh funkcji, integracji i nowinek technologicznych.
Oszczędność kosztów i wzrost wydajności dzięki integracji z App-kami Microsoft
- Dzięki chmurze D365 Business Central jest ściśle zintegrowany z różnymi rozwiązaniami Microsoft m.in. Office 365, Power BI, Sharepoint, Outlook, Teams, Power Apps, Machine Learning, AI,
- Integracja z Office 365 – m.in. export i import danych do Word i Excel przy pomocy jednego przycisku, praca na D365 BC z poziomu Teams, przeglądanie kontaktów, e-maili i wiele innych.
Oszczędność na oprogramowaniu serwerowym i bazodanowym:
- Brak konieczności ponoszenia kosztów oprogramowania Windows Serwer i bazy SQL – zawarta jest już w cenie subscrypcji D365 Business Central.
Oszczędność na Infrastrukturze IT:
- Brak zarządzania wewnętrznymi serwerami i sprzętem IT (brak konieczności posiadania sprzętu i usług administratora IT),
- Brak usług instalacji oprogramowania na poszczególnych komputerach klienta (potrzebne jest tylko łącze internetowe i przeglądarka internetowa)
- Za bezpieczeństwo danych odpowiada Microsoft – utrata i uszkodzenie danych jest wręcz niemożliwe.
Wysoka dostępność danych:
- Dostępność do usług Microsoft gwarantuje na poziomie 99,9%.
- Synchronizacja i duplikacja danych firmy na drugi serwer – zapewnia ciągłość pracy w przypadku nieprzewidzianych sytuacji
Oszczędność na Backup-ie danych:
- Kopie zapasowe tworzone są automatycznie, bez konieczności realizacji takich usług przez administratora IT.
Miesięczne płatności za licencje:
- Zamiast jednorazowego zakupu licencji On-premise Perpetual, a następnie rocznych opłat za enhancement plan, opłaty za D365 BC w chmurze są miesięczne, elastycznie dostosowane do wykorzystywanej liczny użytkowników,
- Przykładowe wyliczenie dla 10 Full users Dynamics 365 BC wraz z PL lokalizacją i modułem bankowym: 10x69 EUR + 50 EUR (moduł bankowy) = 740 EUR netto/miesiąc